Moderni urheiluseura – Dynamo Oulu

Somessa olenkin tätä jo vähän väläytellyt, ja nyt viimein pääsen kertomaan teille tästä laajemmin. Tämä on yksi hienoimmista projekteista, missä olen saanut olla mukana ja olen siitä tosi iloinen. Here it comes:

 

Moderni urheiluseura – Dynamo Oulu

TwitterBanneri3_2

Dynamo on oululainen urheiluseura, joka on syntynyt halusta saada mielekästä sosiaalista ja urheilullista sisältöä elämään. Dynamo halusi näyttää modernilta urheiluseuralta, jota jäsenet voisivat ylpeänä edustaa.

 

Projektin sisältö:

  1. TUTKIMUS: ARVOT JA IHMISET KAIKEN TAUSTALLA
  2. BRÄNDI-IDENTITEETTI
  3. VIESTINTÄ
  4. VALOKUVAUS
  5. GRAAFINEN ILME
  6. MARKKINOINTIMATERIAALIT
  7. VIDEOTUOTANTO

 

Asiakasymmärrys – kaiken kehittämisen lähtökohta

Minun tehtävänä oli asiakasymmärryksen tuottaminen. Asiakkaiden ymmärtäminen tarkoittaa heidän elämään, arvomaailmaan, tarpeisiin sekä toiveisiin liittyvien asioiden selvittämistä. Tapasin useamman Dynamon edustusjoukkueen pelaajan sekä perustajajäseniä. Palvelumuotoilun metodeja käyttäen selvitin pelaajien tarpeita ja toiveita joukkuetoiminnan suhteen sekä Dynamon arvot.

 

Millainen joukkue Dynamo sitten on? Arvot antavat siitä hyvän kuvan: Laadukkuus, tavoitteellisuus, me-henki, sosiaalisuus ja urheilullisuus. Pelaajista näkemäni sitoutuneisuus toimintaan ja sen kehittämiseen oli ihailtavaa. Kiitollinen ja kiinnostunut asenne puolestaan kertoi siitä, että tämä projekti oli odotettu ja tuli aitoon tarpeeseen. Seuran brändäys oli joukkueelle juurikin se ’next step’.

Dynamo arvot

 

Oikeanlainen asiakastieto on kaikissa kehitysprojekteissa erittäin tärkeää. Se toimii pohjana jokaista seuraavaa vaihetta varten, ja varmistaa että kehitettäviä kohteita viedään oikeaan suuntaan. Asiakasymmärryksen myötä pystyimme etenemään Dynamon brändi-identiteetin, viestinnän ja visuaalisen ilmeen kanssa oikeaan suuntaan. Jätän tiimikavereilleni kerrottavaksi, mitä kaikkea he tekivät projektissa, joten pitäkääpä näitä tyyppejä silmällä.

 

Meidän viiden yrittäjän killer-tiimi:

Konseptitoimisto Nauha, Mari Nauha – markkinointi, asiakasymmärrys, palvelumuotoilu
Mint Station, Minna Viitalähde – graafinen suunnittelu
Motio, Vesa Karjalainen – innovointi, myynti ja asiakashankinta
Pohjonen Productions,  Ville Pohjonen – videotuotanto
Stoorila, Tanja Alamikkelä – brändäys, sisällöntuotanto ja valokuvaus